Сокът от цвекло помага при високо кръвно

Богатите на нитрати храни променят оралния микробиом

https://www.zdrave.to/zdravoslovno-hranene/sokat-ot-cveklo-pomaga-pri-visoko-kravno Zdrave.to
Сокът от цвекло помага при високо кръвно

В проучване, проведено през 2025 г., са участвали 75 участници - 36 души на 67-79 години и 39 - на възраст 18-30 години. Всички са пиели сок от цвекло или  плацебо - напитка без нитрати, два пъти дневно в продължение на две седмици. 

Резултатите показали, че кръвното налягане е спаднало значително при по-възрастните хора, докато ефектът е бил по-слабо забележим при по-младите. Андрю Джоунс, доктор по философия, съавтор на изследването, професор по приложна физиология и вицеканцлер по качеството и въздействието на научните изследвания в Университета в Ексетър, обсъди ползите от сока от цвекло и неговия ефект върху кръвното налягане.

Той посочва, че богатите на нитрати храни променят оралния микробиом по начини, които могат да намалят възпалението и да понижат кръвното налягане при възрастни хора.

Магнитни бури: Митове и легендия за влиянието им върху хората

Сред тези продукти е сокът от цвекло. Д-р Ани Ванхатало, водещ автор на изследването от Университета в Ексетър, посочва, че когато ядете богати на нитрати храни като цвекло, бактериите в устата ви помагат за превръщането на нитритите в азотен оксид, който след това отпуска стените на кръвоносните съдове и понижава кръвното налягане, както се вижда от нейното изследване.

Тя добавя, че по-възрастните хора са склонни да имат по-високи нива на високо кръвно налягане, което е свързано с инфаркти и инсулти. Ето защо експертът препоръчва консумацията на повече храни, богати на нитрати, за регулиране на кръвното налягане.

Тези храни включват, наред с други, листни зеленчуци, броколи, цвекло, моркови, картофи, спанак, рукола, копър, целина и къдраво зеле. Многобройни проучвания потвърждават, че диетите, богати на нитрати могат да подобрят благосъстоянието на човек и да намалят риска от развитие на сърдечносъдови заболявания.

Ако не сте сигурни как правилно да пиете сок от цвекло, за да сте сигурни, че той е от полза за тялото ви, можете да използвате метода, описан в проучването по-горе – пийте по чаша от напитката два пъти дневно в продължение на две седмици, като следите кръвното си налягане.

Горещи

Горещи новини – Секс

Коментирай